Bestellen

Hoe maak ik een account aan?
Je kunt een account aanmaken tijdens het bestelproces in de webshop. Je klikt op account aanmaken en je registreert je direct voor Digiplein. Vul de verplichte gegevens in en klik op de ‘versturen’ knop. Let op dat je een geldig e-mailadres gebruikt dat nog niet bij ons is geregistreerd.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Ga naar digiplein.com en klik bij Profiel op ‘Wachtwoord vergeten’. Vul je e-mailadres in en klik op de knop ‘Instructies aanvragen’. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail met de instructies voor het aanvragen van een nieuw wachtwoord.
Hoe kan ik betalen?
Wanneer je als docent een bestelling plaatst, wordt de factuur naar school gestuurd en wordt deze achteraf door de school betaald. Scholen hebben een betaaltermijn van 14 dagen. Wanneer je als particulier een bestelling plaatst moet je de bestelling vooraf betalen, dit kan direct via iDeal.
Hoe kan ik een docentenexemplaar bestellen?
Wanneer je als docent een docentenexemplaar wil bestellen kan dit via de webshop. Je kunt ook een e-mail sturen naar bestel@uitgeversgroep.nl. Geef in de mail altijd aan dat het om een docentenexemplaar gaat. Als docent heb je gratis toegang tot ons online lesmateriaal. Log in op Digiplein, ga naar de Edutheek en zoek hier naar het gewenste boek. Klik op 'Toevoegen aan Boekenplank'. Het boek staat nu voor onbepaalde tijd op de boekenplank.
Waarom heb ik maar een gedeelte van mijn bestelling ontvangen?
Het is mogelijk dat je een bestelling hebt ontvangen die niet compleet is. Dit kan komen doordat de bestelde boeken niet op voorraad zijn of nog niet gereed zijn. Wanneer dit het geval is staat er op de factuur aangegeven dat er nog een nalevering komt.
Kan ik mijn bestelling ook ergens ophalen?
Het is mogelijk om je bestelling op te halen bij onze uitgeverij in ’s-Hertogenbosch op Het Sterrenbeeld 13. Geef van te voren aan dat je je bestelling komt ophalen, dan zorgen wij ervoor dat alles klaar staat. Let op, de bestelling moet vooraf betaald zijn.
Mijn boeken zijn beschadigd geleverd.
Wat vervelend, dit is natuurlijk niet de bedoeling! Neem direct contact met ons op dan zoeken we samen naar een passende oplossing.
Kan ik een bestelling annuleren?
Wanneer de bestelling nog niet door ons is verzonden is het mogelijk om gratis te annuleren. Neem hiervoor contact met ons op.
Kan ik mijn bestelling retour sturen?
Dat kan. Laat het ons altijd weten als je een bestelling wil retourneren, je kunt mailen naar helpdesk@uitgeversgroep.nl. De kosten voor het retour sturen van je boek zijn voor eigen rekening. De boeken dienen in nieuwstaat te verkeren (geen vouwen, kreukels en de licentiecode mag niet geactiveerd zijn), anders kunnen wij de retourzending niet accepteren. Geef daarnaast duidelijk aan welke zending het betreft zodat wij het makkelijk voor je kunnen verwerken.

Boeken en licenties

Zijn boeken ook digitaal beschikbaar?
Zeker! Standaard is een fysiek boek voorzien een een licentiecode die toegang geeft tot het online boek en ondersteuning op Digiplein. Het is ook mogelijk om alleen een e-licentie van een boek aan te schaffen via onze webshop..
Waar kan ik de licentiecode vinden?
De licentiecode staat op de achterzijde van je boek of op de voorzijde van je licentievoucher. Een licentie bestaat uit een 16-letterige code.
Mijn licentiecode werkt niet.
Vervelend! Dit kan verschillende oorzaken hebben. 1. Zorg ervoor dat je de code goed overneemt en invult (let op: er staat ook een ISBN code (met cijfers) op de achterzijde van het boek, dit is niet de licentiecode). 2. Er mogelijk een tweedehands boek aangeschaft. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de code geactiveerd. Licentiecodes kunnen maar 1 keer geactiveerd worden en zijn niet overdraagbaar. Wanneer er een tweedehands boek is aangeschaft kan de leerling een nieuwe licentie kopen door de oude licentiecode in te voeren. 3. Het kan zijn dat de licentiecode eerder is geactiveerd op een ander account/ e-mailadres.
Hoe lang kan ik mijn licentie gebruiken?
Een licentie is 3 jaar geldig. Een licentie kan eenmalig geactiveerd worden, het hergebruiken van licenties is dus niet mogelijk.
Ik heb een leesbeperking, kan ik dan ook gebruik maken van jullie lesmateriaal?
Ja, natuurlijk! We vinden het belangrijk dat iedereen gebruik kan maken van onze methodes. We helpen je graag, neem contact met ons op via www.uitgeversgroep.nl/dyslexie.

Online leeromgeving Digiplein

Hoe maak ik een account aan?
Je kunt een account aanmaken tijdens het bestelproces in de webshop. Je klikt op account aanmaken en je registreert je direct voor Digiplein. Vul de verplichte gegevens in en klik op de ‘versturen’ knop. Let op dat je een geldig e-mailadres gebruikt dat nog niet bij ons is geregistreerd.
Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Ga naar digiplein.com en klik bij Profiel op ‘Wachtwoord vergeten’. Vul je e-mailadres in en klik op de knop ‘Instructies aanvragen’. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail met de instructies voor het aanvragen van een nieuw wachtwoord.
Ik heb na het aanmaken van mijn account geen bevestigingsmail ontvangen.
Controleer de spamfolder in je mailbox. Het komt weleens voor dat de bevestigingsmail als spam wordt gezien.
Hoe kan ik mijn e-mailadres wijzigen?
Ga in het menu in naar ‘Profiel’. Kies vervolgens ‘Accountinstellingen’. Vul bij ‘E-mail adres wijzigen’ eerst je oude e-mailadres in en vul vervolgens het nieuwe e-mailadres in. Gebruik je wachtwoord om de wijziging te bevestigen.
Mijn gemaakte opdrachten verdwijnen steeds in het online boek.
Heel vervelend! Controleer even of je in Google Chrome werkt, in deze browser werkt Digiplein het beste. Als het nog niet lukt om opdrachten op te slaan kun je ook de cookie- en browser geschiedenis wissen via CTR-SHIFT-DEL.
Hoe kan ik als docent online lesmateriaal inzien?
Dit kan heel eenvoudig! Maak een account aan voor Digiplein op www.digiplein.com en registreer je als docent. Zodra we je docentenrechten hebben goedgekeurd kan je via de Edutheek gratis al ons lesmateriaal op je boekenplank in Digiplein zetten.